nuffnang

Followers

tulis nama blog korang.. nanti i follow ok....

Sunday, July 21, 2013

Kuih - kenangan lama mengusik jiwa

Hi readers...

Ni nal cerita skit pasal aku masa kecik2 dulu...

Aku suka makan kuih.. sebab mak aku pun suka makan... cuma kekadang kalau mak sempat buat.. dia buat laa tu pun kuih yg simple.. kalau macam tepung talam or kuih lapis tu x laa.. coz renyah... lgpun nak maka  aku ngan mak je...

So.. ni ikut apa yg mak aku cerita laa masa aku jadi budak kecik2 dulu... mak aku masa bulan puasa dia suka awal2.. so that dia bleh nk kemas rumah or melayan kerenah aku... hehehe... so selalunya dalam pukul 4.30pm or pukul 5... selalunya mak aku dah siap masak lauk... n lepas tu dia akan pi kedai dekat ngan rumah aku nak beli kuih...

Mak aku mmg suka makan kuih.... aku pun terikut sama... rasa macam x lengkap kalau buka puasa x de kuih... dapat kuih simple macam agar2 pn dh ok... janji ada kuih...

So balik pada cerita asal.... bila mak aku balik dari kedai... mak aku pun siap laa nak hidangkan kuih.... masa tu aku umur dalam 4 tahun... aku minta izin kat mak nak makan kuih...

Mak pun bagi laa kuih kat aku... agaknya sebab sedap sangat kut kuih time tu.. habis semua kuih aku pulun sorang... hehehe can u imagine a little girl... 4 years old finish up all the kuihs??? Hehehe

Mak aku terkejut...  dia tergelak... nk marah pun tak sampai hati sebab dia tau aku suka kuih... x kesudahan mak pi patah balik pi kedai pi beli kuih.... so org kedai tu pun terkejut pasai apa mak aku mai balik... "eh bukan dah beli kuih ke tadi?"... mak aku pun jawab, "dah beli dah tadi. . Tapi habis budak kecik tu makan"... org kedai tu mmg gelak sakan laa kat aku...

Hehehe tu llaa citer aku ngan kuih...cuma sekarang ni org buat kuih dh x sesedap zaman dulu. . N budak2 zaman laa ni plak mcm x reti nak makan kuih... yg depa tau nugget, hot dog n fries... errmm

1 comment:

  1. Tu dia Fadz, habeh kuih tu semua Fadz makan? Kahkah! Takpalah, masa tu umoq Fadz baru 4 tahun, mak nak marah pun tak sampai hati sebab kecik lagi. Nasib baikla dekat ja, boleh pi beli lagi :D

    ReplyDelete

Cheeky Quotes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...