nuffnang

Followers

tulis nama blog korang.. nanti i follow ok....

Monday, January 10, 2011

black jack...

ermm baru selesai menonton juara lagu... aduhh memang hampeh btul.. sakit hati aku bila tgk budak yg konon nak tunjuk imej.. asyik dok pakai baju kurung n kebaya 24 jam yg menang... aku paham kalau AJL memang x tgk pada persembahan atau vokal.. cuma fokus pada lirik dan lagu oleh komposer.. tapi tolong laa.. lagu tolong ingatkan aku tu x special langsung.. it's only spe-sial... sorry kalau ada yang marah.. bagi aku lagu tu mmg x layak langsung... aku rasa laa kan.. AJL next year better buat 2 kategori lagu terbaik and lirik terbaik.. baru laa fair...

arghh daripada cerita pasal ajl better aku cerita tentang movie review...

ok... aku dah menonton gulliver's travel... cerita ni mmg lawak laa... it starts with gulliver yg kerja kat satu company... at the same time dia suka kat one girl ni... nama aku x ingat... tapi gulliver ni penakut giler.. kiranya dia cuma berani cakap kat belakang je laa... disebabkan nak impress si girl ni... maka dia ngaku yg dia bleh tulis travelling journal... so bermula laa adventurenya.. gulliver ni dihantar pi ke bermuda's triangle... akan tetapi gulliver ni tersadai kat satu pulau... n bila dia realize.. dia adalah merupakan seorang giant bg penduduk pulau tu... mula2 diorang tangkap dia.. tapi akibat 'kebijaksanaan' dia memadamkan api ngan special solution... (hahahha pakai air kencing... lol... mmg lawak dowh... ) maka dia dibebaskan.. dan apabila gulliver membantu raja menghadapi musuh... (time ni lagi laa lawak... peluru kena kat badan macam kena baling ngan manik je) dia dah dilantik menjadi laksamana... jadi bermula laa temberang gulliver yg mengatakan dia ni seorang yg hebat berasal dari usa... siap jadi avatar, titanic, the kiss, and macam2 lagi laa... paling aku x tahan,.. ada banyak billboard... hahahaha... tapi tu laa.. bila kita start temberang.. kita akan mula lupa diri n jadi cuai.. (tu pengajaran tu) maka gulliver x dapat melawan serangan dari pihak musuh.. dan dihantar ke sebuah pulau yg mana kali ni... gulliver plak jadi kerdil... n nasib baik laa ada member dia dr pulau kenit tu yg tolong lepaskan dia... so endingnya adalah masa gulliver jumpa the girl yg juga tersadai kat pulau yg sama... so masa tu baru laa dia berani luahkan feeling dia to that girl...

ok for review and rating.. bleh laa aku bagi 3 star... ok laa lawak dia... macam movie jack black yg lain gak... tapi adegan wajib ada dlm almost semua movie jack black... mesti ada lagu rock and rock moves dancing.. hahahah... dah bleh agak... but i like pengajaran yg ada dlm movie ni... jangan takut pada diri sendiri, jangan nak temberang orang, kalau ada tanggungjawab tu makanya ko kena laa BERTANGGUNGJAWABBBB... and finally gaduh2 ni x de maknanya.. tu kerja bodoh... so sapa yg suka war adalah org bodoh....

p/s: nanti sambung cerita the tourist plak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...