nuffnang

Followers

tulis nama blog korang.. nanti i follow ok....

Sunday, June 7, 2009

jalan jalan sampai penat.... huiiiisshhh

semalam mak aku... cik norlia tu mengajak aku dengan nada.... "wahai anakku cik ina... meh la kita pi pisa...ada pameran home n deco kat sana..." hahhahah :) pedulikan ayat di atas ye.. tu cuma ayat rekaan dalam kepala otak aku je...

keluar rumah pukul 10.00... samapi kat penang pisa tu dlm pukul 10.40 pagi... but yg leceh tu... dia punya opening plak yg buka pukul 11.00.... berjanggut gak la menunggu.... so 11.15 pagi masuk dalam pisa tengok pameran home deco... tapi bnyk yg buat pameran tu actually x de kena mengena pun dgn home deco... ada ke water filter n water pump jadi bahan pameran home deco...pelik btul laa... aku tercari-cari laa sofa n wardrobe... tapi x banyak... katil ada banyak jenis gak.... tu yg aku pelik tu.. kata home deco... tp bnyk yg x sesuaiiii.... actually diskaun pun x banyak... most bg diskaun 20% je... so actually bukan diskaun sgt la tu.... tp bnyk gak la info yg aku n mak aku dapat... at least tau mana nk dapat contact n bleh buat budget calculation....

yg paling aku x tahan sekali..ada ke patut jual steam iron yg harganya RM6600... tu pun lepas diskaun... kalau x...harga original dia RM 7800.. huhuuhuuu menakutkan betul...aku pun terpikir mangkuk mana laa nk beli produk tu... btul ke ada org yg akan beli iron tu??? musykil btul... paling aku suka... ada nippon paint... siap bagi info yg bagus untuk aku buat kerja mengecat... ni la baru betul pameran home deco... naik peluh aku pusing pisa...
disebabkan aku x makan breakfast... so ingat nk cari eden... tp x de la plak... coz eden selalunya caterer kalau ada event kat pisa... tetiba aku tgk ada gerai jual makanan...tp aku was2 coz ramai chinese... bila aku tanya salesgirl makanan tu ..dia kata halal... tp yg mengejutkan aku..harga dia punya la mahal... ada ke patut nasi goreng ngan peach tea je dh kira RM 10?? x jadi la aku... nasib baik bawak bekal air 2 botol... panas punya pasal... aku minum sampai habis 2 botol air...

bila tgh hari... aku ajak mak aku pusing kat penang times square..ingatkan dh siap...rupanya masih under construction... tapi yg aku heran tu... ada few kedai yg dh dibuka... kesian tgk vendor kedai... melenggung je la... nasib baik la ada old town kopitiam kat situ... tp sayang aku x nampak marry brown... kat oldtown aku makan french toast ...mak pesan single toast je... drink?? aku order xi mut milk tea....

habis je ronda kat penang times square yg x siap tu... kami pun blah pi botanical garden... pasal kat sana ada pesta floral... actually pameran n jualan pokok bunga... sampai je...aku terus cari air... pekena rojak dulu...ermmm kuah rojak tu sedappp.... pas tu jalan masuk ke dlm botanical garden.... masa tu aku rasa penat sangat...ye la panas sangat... plak tu time pukul 4.30 ptg tp rasa cam pukul 1 je... aku x larat dh nk jalan coz perut penuh dgn air.... muka?? jgn cerita la beb...dh kuyup dgn peluh... bagai nk rak aku menyapu peluh...fuhhh lama dah woo aku berpeluh sampai cam ni.... ada banyak pokok bunga kat sini...actually kami selalu mai sini every year... sorry x de gambar la ye...coz aku hanya pakai camera fon n bateri plak dh flat...

tetiba je aku nampak ada tram kat sini... apa lagi naik la walaupun berebut... ye la tram tu ada 2 je... org plak ramai... tp aku kesian kat satu family ni.. diaorang tunggu dh lama... tetiba bila tram datang je.. org lain plak yg dapat naik.... nak naik tram tu kena bayar RM 1 sorang..dengarnya tram tu ada sampai 20 hb bulan ni je.... tram tu pusing sampai atas...sampai kat kolam pba pastu turun then pusing balik sampai kat pintu gate... lama dh woo aku x naik sampai atas tu... last hiking pun masa form 5... hahahha..... betul la org kata... kalau pusing jalan kaki kat botanial garden ni mau dari pagi sampai petang....

masa aku nak balik seberang... tetiba jalan jam...jenuh aku pusing sampai la tembus kat gurney...pas tu kami 2 beranak ni ingat nk pi makan kat gurney or relax la kat sana... tapi jam la plak kat gurney... so tukar plan...kami pun pi la padang kota.. pekena air nyiok kata org penang... pastu sambung journey balik...

masa kat highway jelutong... tetiba bnyk kereta jam kat situ... so memandangkan aku memandu kereta manual...dan aku x larat sangat...aku risau nanti kaki aku cramp plak... so aku decide pi lepak kat queensbay.... nanti aku sambung lagi k

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...