nuffnang

Followers

tulis nama blog korang.. nanti i follow ok....

Sunday, October 30, 2011

ni namanya lawak bengong.... hehehe

baru2 ni aku ada laa terganggu sedikit... ermm putus harapan... so emosi adalah tak menentu.... assignment pun tergendala sebab aku asyik sakit kaki je seminggu ni... tapi mak aku adalah orang yg sgt memahami.. dia tau anak dia tengah frust... so dia cipta satu lawak yg adehhh mmg buat aku lupa pasal frustation... so citernya macam ni...

Mak : tak pa ina.. hang jangan sedih... ramai lagi laki baik dok ada.. tak payah ingat dia tu...


Aku : apa laa mak ni.. org dok tgh tension pasai assignment laa... mana plak pikiaq dia tu dah.. biaq pi laa dia nak buat apa pun.. i dah tak heran...


Mak : haa... i tau sapa yg sesuai n padan ngan u...


Aku : (errmm aku dah dapat agak mak aku nak pekena aku laa ni)... ok kalau macam tu sapa??


Mak : (dengan tetiba buat slang kelantan... owhh lupa nak bgtau.. kami dua beranak mmg suka merepek pakai bahasa kelantan) haa mu kawen laa samo putera rajo kelate.. dia tu bujang lagi... molek laa tu... dia putih... mu putih kuning (putinh langsat laa)... habis tu boleh laa dia bagi mu putih mas...


Aku : (aku pun balas ngan slang kelantan gak... hehehe) ha'ah laa kan... sapo tok se (x mau) kawen ngan anok rajo kan.. dia putih.. hambo plak putih kuning... dapat plak putih mas (emas putih)... pas tu baru orang lain putih mata ;P

hahahahha... memang terbahak2 aku gelak ngan mak semalam... memang tak de kerja sungguh... merapu je... tu laa konon dia nak pekena aku.. sekali tgk2 aku plak yg pekena mak... hehehhe memang aku lupa terus episod frust aku tu... 


hahaha gila ke apa nak berangan kawen ngan anak raja... ya ampun tuanku.. sesungguhnya patik hanya membuat lawak bengong di hujung minggu bersama bonda patik... tapi andai tuanku sudi... maka hamba hanya mampu menjawab "why not??" 

hahahha korang yg baca ni plak jgn laa dok tuduh aku perasan nak kawen anak raja... ni lawak je ok.. have fun :)


7 comments:

  1. hehee.. y not kan?
    sekali sekala.. berlawak..

    ReplyDelete
  2. Fadz, lepas ni mu gi caghik daun duri semalu. Mu cubo bubuh tange kok situ. Kalu daun tu tok sey kuncuk, mako dapaklah mu nikoh putero rajo. Hihihi. Itu petuo ore tuo, ke. Mu penoh denga? (Akak pun suka merapu bahasa kelantan, jgn marah)

    ReplyDelete
  3. hahaha..bestnye mak sporting sungguh

    ReplyDelete
  4. fatin : hehehe melawak je.. tp kalau btul laa.. huhuhu ku lompat sampai bumbung... hahhaha

    kak aidah : hahaha first time baca petua nak kawen ngan anak rajo kena pake daun duri semalu... ermm memang sampai sudaoh laa kawe payah nak dapak anok rajo... daun semalu tu kuncop sokmo je laa... hahahha

    razfira : tu laa kerja mak saya... pekena saya je selalu.. heehe

    ReplyDelete
  5. Jangan sedih sebab kumbang seekor tu. Insyaallah nanti ada lagi kumbang lain datang dalam hidupmu - yang baik, yang ikhlas, yang jujur & yang sayangkan dik Fadz sepenuh hati. Akak tolong doakan, insyaallah, fuang fuang fuang!

    ReplyDelete
  6. hi kak dinas.. don't worry i already over this sad episode.. i dh tak pikir pasal dia pun.. i've move on :) well thanks for ur concern

    ReplyDelete

Cheeky Quotes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...