nuffnang

Followers

tulis nama blog korang.. nanti i follow ok....

Tuesday, October 11, 2011

habis tu.. nak buat mcam mana lagi??

Bila kita jadi jahat, ORANG BENCI 
Bila jadi baik, ORANG MELUAT 


Bila kita ikut suruhan agama, ada orang kata kita BERLAGAK ALIM 
Bila kita langgar suruhan agama, ada orang kata "ASTAGHFIRULLAH.. APA LAH NAK JADI.. NAK KIAMAT KOT?" 


Bila kita ikut peraturan, ada orang kata kita SKEMA ... 
Bila kita langgar peraturan, ada orang kata kita ni macam TAKDE MASA DEPAN 


Bila kita tegur dengan baik, ada orang kata kita ni BAJET BAGUS 
Bila kita tegur dengan kasar, ada orang kata kita ni KURANG AJAR 


Bila kita pakai sopan-sopan, ada orang kata kita ni 'KAMPONG GILERR' 
Bila kita pakai 'dedah sana-sini' ada orang kata kita ni TAKDE HARGA DIRI sebab tayang free 


Bila kita bagi nasihat, ada orang kata "JANGAN SIBUK JAGA TEPI KAIN ORANG, BOLEH?!" 
Bila kita sindir-menyindir, ada orang kata "TAK RETI BAGI NASIHAT LEKLOK?" 


Bila kita tolong buat kerja, ada orang kata "YANG SEBOK SANGAT NAK TOLONG BUAT KEJE ORANG LAIN NI WATPE!?" Bila kita tak tolong apa-apa, ada orang kata "APSAL PEMALAS SANGAT NI? NAK TOLONG PON SUSAH?" 


Dan sebenarnya ramai orang lain tak berpuas hati dengan diri kita. Apa yang kita buat semua salah. Semuanya tak betul di mata mereka. Kalau buat salah sudah tentunya salah, tetapi jika buat baik pun masih ada yang mengata. Keputusan yang kita ambil, langkah yang kita mula. perkara pertama yang perlu kita fikirkan ialah pandangan ALLAH SWT terhadap kita, bukan pandangan manusia yang diciptakan oleh ALLAH SWT. dan kita takkan boleh tutup mulut orang sampai dia mati..

3 comments:

  1. Betoi tu, kalau ikut mulut orang, serba tak kena dibuatnya. Jadi kita buat ikut budi bicara kita sendiri asal tak mudarat, tak langgar undang2 & batas agama.

    ReplyDelete
  2. btul tu kak dinas... janji kita sendiri tau siapa diri kita yg sebenarnya.. mulut org susah nak tutup kan

    ReplyDelete
  3. betul apa owk ckp ni....
    stress dibuatnya...
    tah apa2 lah kadang2..
    kalau mmg niat nk tegur kita tak per
    ni semua kita buat tak betul.
    mmg bosan.

    singgah usha entry n iklan.
    moga dpt bntu tmbah dana tabung blog....

    ReplyDelete

Cheeky Quotes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...